wtorek, 2 kwietnia 2013

Potrawka z kurczaka a 'la spaghetti


Potrawka mojego pomysłu. Fajne połączenie piersi z kurczaka z papryką ,cebulką  i makaronem spaghetti w sosiku pomidorowym.
Składniki:
  • dwie piersi z kurczaka
  • dwie cebulki
  • jedna lub jak u mnie kilka papryk
  • własny przecier pomidorowy lub koncentrat pomidorowy
  •  masło w kostce lub margaryna do podsmażenia cebulki
  • makaron spaghetti
  • przyprawy: papryka ostra, przyprawa do taco, suszona bazylia i tymianek
Wykonanie:
Cebulkę zeszklić na małym ogniu.
Kurczaka pokroić w kostkę, włożyć do miseczki, dodać łyżkę oleju i przyprawy. U mnie szczypta papryki ostrej i przyprawy do taco ale mogą być inne przyprawy do mięs.Tak przygotowane piersi wstawić chociaż  na pół godzinki do lodówki.
Następnie kurczaka wraz z marynatą w której był wkładamy do woka i smażymy na najmniejszym ogniu kilka minut.

Dodajemy zeszkloną cebulkę i paprykę( u mnie mrożona) i prużymy pod przykryciem aż papryka zmięknie.W razie potrzeby można dodać łyżkę czy dwie wody.W między czasie gotujemy makaron spaghetti.

Po tym czasie dodać przecier pomidorowy lub koncentrat pomidorowy rozmieszany w kilku łyżkach wody.
Dalej prużymy aż masa zgęstnieje.Dodajemy przyprawy u mnie: suszone dwie szczypty bazylii, szczypta tymianku.

Nakładamy na talerz makaron i na niego nakładamy mięsną masę.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz