sobota, 20 kwietnia 2013

Krokiety z kapustą i grzybami z ziemniakami i sosem pieczarkowym


Zawsze myślałam, że krokiety to trudna potrawa. Robiłam je pierwszy raz i myślę, że mi wyszły bardzo dobrze.Bardzo zasmakowały mojemu chłopakowi. Zrobiłam od razu większą ilość i zamroziłam na kilka obiadów.
Krokiety
Składniki:
  • naleśniki(z przepisu na cienkie naleśniki ale bez cukru i olejków)
  • 30 dkg kapusty kiszonej
  • 30 dkg pieczarek
  • jajka
  • bułka tarta
  • przyprawy:ziele angielskie,liść laurowy, pieprz, sól
Wykonanie:
Robimy ciasto na naleśniki i smażymy je.

Kapustę kiszoną wkładamy do garnka z przyprawami i gotujemy do miękkości.
Studzimy i kroimy na mniejsze części.
Pieczarki kroimy i przesmażamy na patelni na maśle lub margarynie z kostki.
Dorzucamy je do kapusty i mieszamy.

Na każdy naleśnik na środek kładziemy  nasz farsz i ja zawijałam w sposób następujący: zaczęłam od położenia do środka dołu krokieta, później najpierw jeden bok i drugi, na koniec góra.
Mi wyszło 14 krokietów.
Tak przygotowane krokiety maczamy w jajku i bułce tartej i smażymy.

Ja do krokietów zrobiłam ziemniaczki z sosikiem pieczarkowym.

Sos pieczarkowy
Składniki :
  • 30 dkg pieczarek
  • masło lub margaryna do smażenia
  • śmietana słodka
  • przyprawy : sól, pieprz, przyprawa warzywna.
Wykonanie:
Pieczarki kroimy i podsmażamy na maśle. Dodajemy wody i przyprawy i dusimy jakiś czas. \na koniec dolewamy śmietanki.
Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz