wtorek, 2 kwietnia 2013

Cienkie naleśniki






Przepisów  na naleśniki jest dużo. Ja przyzwyczajona byłam do takich, które smażone były na oleju, po których często miałam uczucie ciężkości. Dlatego szukałam przepisu na lekkie naleśniki.Ten przepis jest prosty i szybki.Dzieci , które kosztowały tych naleśników za nimi przepadają. Polecam go wszystkim.

Składniki:
2 szklanki mąki pszennej(może być troszkę więcej jak naleśniki nie chcą się odkleić od patelni)
1 szklanka mleka
1,5 szklanki wody
1 jajko
6 łyżek oleju
szczypta soli
dodatkowo:
cukier waniliowy lub jakiś olejek 
cukier wedle uznania


Wykonanie:
Wszystkie składniki mieszamy mikserem na jednolitą masę.


 Rozgrzewamy patelnię na dużym ogniu. Ściągamy patelnie z palnika i chochelką nalewamy na środek patelni porcję ciasta. Przechylamy sprawnie patelnię aby ciasto rozlało się do brzegów patelni. Gdy naleśnik się przyrumieni przewracamy naleśnik na drugą stronę. Gdy naleśnik będzie gotowy nakładamy go na talerz. 


Ściągamy patelnie z ognia i analogicznie postępujemy z resztą ciasta.
Z jednej porcji mi wychodzi od 10 do 14 naleśników.
Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz